zondag 9 mei 2010

Geen kaartje, wel lekker gefreubeld hihi...




Ik vind moeder dag denk ik wel de leukste dag van het jaar. En vaderdag ook! Vanmorgen stond onze oudste Jimmie al aan ons bed, of hij al naar beneden mocht en tv mocht kijken. Een half uurtje later ging Sem, onze jongste ook naar beneden. Niet veel later hoorde ik gefluister tegen papa, of ze nu de cadootjes mochten geven . Martino en kids naar beneden, het gefluister ging al snel over in hard en opgewonden gepraat hihi... ze wilden ook helpen met het ontbijtje klaarmaken en wat ik het meest hoorde was: mogen we nu naar boven papa, met de cadootjes?? Ik vind dat zooooo geweldig! Trots gaf Jimmie een glas met siroop aan me, zelf gemaakt, met alle soorten siroop die we in huis hadden, ohhh heerlijk op je nuchtere maag hihi... en Sem gaf net zo trots een zakje met koekjes, zelf gepakt hihi... lekker twee bruine boterhammen met smeerworst en een glas thee erbij mmmmmmm het lekkerste ontbijtje ooit! Maar toen kwam het mooiste: de zelfgemaakte cadoo's ! Sem (6) had op school van een lege lintrol een bloem gemaakt met propjes erop en twee groene blaadjes eronder. De juf had een gedichtje op de verpakking geprint. Jimmie (8) wilde heel graag zijn gedichtje zelf voorlezen, nu hij in groep 4 zit kan hij al zo ontzettend goed lezen! Met dat lieve koppie en hoge kinderstemmetje las hij het zonder foutjes en met zoveel gevoel voor, dat spontaan de tranen vloeiden bij zn moeder. En erin zat een soort mobiel van 3 harten aan elkaar geknutseld. Nu moet ik erbij vertellen dat hij door een aangeboren "probleempje" ontzettend veel moeite heeft met zijn motoriek, zijn grove en fijne, dus heeft hem dit zo veel moeite gekost! En dan zo verwachtingsvol naar me opkijkend! Nou dan hou ik het niet droog hoor! Ik heb dus enorm genoten vandaag van "moederdag". Ik heb voor bij de thee een lekkere taart gebakken en gedecoreerd met marsepein en heel veel roosjes. Ik heb hem gevuld met viervruchten jam en heerlijke botercreme. Ik heb heel toepasselijk een hart vorm gebruikt, want dat hoort toch wel bij moederdag, al heb ik hem zelf gemaakt. Voor vaderdag ga ik een taartfreubel avondje houden en ik denk dat we een stropdas op de taart maken en dan met de tekst, voor mijn lieve papa. Meteen weer een gezellige avond met altijd leuke meiden! Oh ja, ik had ook nog een romantische stolpen set gekregen (vanaf heden verkoop ik ook Gifts and Lifestyl producten) uit mijn eigen winkeltje hihi...


Ik vond het een heerlijke dag! Morgenavond krijg ik waanzinnig mooie brocante mallen binnen waarmee ik romantische zeepjes ga maken. Natuulijk zal ik dan foto's plaatsen!

3 opmerkingen:

  1. Leuk he als de kids iets op school maken, vond dat altijd de leuskte kadootjes ;). ik kreeg uiteraard ook een kado gisterochtend, alleen heb ik wel eerst een half uur moeten raden wat erin zat voordat ik het open mocht maken......Het was een waterkoker (die andere was lek en wist hij), maar het leukste vind ik sowieso dat kids de moeite nemen om te zorgen dat er een verrassing is.

    Die taart ziet er heerlijk uit, zag overigens ook veel taartbenodigdheden in de shop, van de week maar eens uitgebreid bedenken wat ik wil ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een feest om heerlijk verwend te worden door de kids. En wat een prachtige taart ik doe het je niet na knap. En die roosjes zijn prachtig !

    groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen